Posty

Rozmowa z astronautą już za nami!

Obraz
Serdecznie zapraszamy do przeczytania i obejrzenia relacji z wydarzenia, w którym braliśmy udział, czyli rozmowy z astronautą w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, a to wszystko w ramach projektu  Kariery Kosmiczne! Link do relacji:   http://esero.kopernik.org.pl/?p=1676

Projekt naszywki

Obraz
Na ostatnich zajęciach uczniowie poznali kilka misji kosmicznych, w tym misję Apollo 11, której głównym celem było pierwsze lądowanie człowieka na księżycu. Klubowicze dowiedzieli się, że na skafandrach astronautów podróżujących w kosmos, znajdują się specjalne naszywki, które pozwalają zidentyfikować, w której misji biorą udział. Zadaniem głównym zajęć było stworzenie własnych naszywek, które obrazują zainteresowania, umiejętności i cechy charakteru uczniów. Na podstawie wykonanych prac, można stwierdzić, że świetna z nich załoga!

Rozmowa z astronautą w Centrum Nauki Kopernik już 14 kwietnia!

Obraz
W ciągu ostatnich tygodni nasi uczniowie realizowali projekt ”Kariery Kosmiczne”. Wzięli w nim udział: Aneta Banasiak, Michał Ćmok, Nadia Kloczkowska, Tymoteusz Mertens, Stanisław Rogowski, Grzegorz Wojakowski. Celem tego przedsięwzięcia, było sprawdzenie wśród uczniów Szkoły Podstawowej  im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach, wiedzy na temat zawodu astronauty. Efekty tej pracy można zobaczyć TUTAJ . Część pierwsza projektu obejmowała warsztaty dla 40 nauczycieli z całej Polski, które odbyły się 12 marca 2016 r. w Centrum Nauki Kopernik. Miały one na celu pokazać, jakie możliwości rozwoju daje młodym ludziom ścieżka kariery w sektorze kosmicznym. Nauczyciele nawiązali również połączenie z szefową sieci biur edukacyjnych ESERO-Clarą Cruz Niggebrugge , która opowiedziała o swojej pracy. Ponadto dowiedzieli się, jak będzie wyglądać połączenie z Międzynarodową Stacją Kosmiczną oraz jak przygotować się do rozmowy z astronautą, ponieważ ostatnim etapem projektu, będzie udz...

Misja: Nauczyć się rozpoznawać cechy i umiejętności. Określić, dlaczego są one ważne.

Obraz
W najbliższych tygodniach na zajęciach Klubu Młodego Odkrywcy będziemy korzystać z pakietu edukacyjnego dla szkół podstawowych wspomagających uczniów w planowaniu ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej, który wykorzystuje temat kosmosu dla podkreślenia ważności przedmiotów STEM (ang. Science, Technology, Engineering and Mathematics – nauka, technologia, inżynieria i matematyka). Jest to związane z projektem edukacyjnym "Kariery Kosmiczne", w którym nasza szkoła bierze udział.  Na dzisiejszej lekcji uczniowie nauczyli się rozpoznawać cechy i umiejętności jakie są potrzebne, by wykonywać dany zawód. Poznali zawody "od A do Z", a następnie przedstawili te, które ich najbardziej zainteresowały.

Techniki kosmiczne w zarządzaniu kryzysowym

Obraz
Jednym z najistotniejszych zagadnień dotyczących oceny stanu bezpieczeństwa jest zdobywanie i analizowanie informacji na temat zagrożeń. Z pomocą przychodzi wiele narzędzi pozwalających na gromadzenie i analizowanie informacji archiwalnych, wyszukiwanie zależności między pozornie niepowiązanymi zdarzeniami, czy budowanie zaawansowanych systemów monitorowania i alarmowania, np. systemów ostrzegania przeciwpowodziowego. We współczesnym świecie społeczeństwo posiada praktycznie stały dostęp do informacji pochodzących z różnych źródeł teleinformacyjnych, tj. aplikacji mobilnych, łączności komórkowej, czy komunikatorów społecznościowych. Na zajęciach przeprowadziliśmy ćwiczenie zarządzania kryzysowego w oparciu o geoinformację oraz dane satelitarne.

Lądowanie na komecie

Obraz

Przygotowanie do lądowania na komecie

Obraz